Закон есть закон: введение электронных карт для проезда в автобусах Павлограда не сможет ограничить количества льготников

4
1351

«Льготные» автобусы, в Павлограде, через две недели никто не увидит. Цивилизация, в виде пластиковых карточек, наступает. Особых автобусов уже не будет. Но можно предположить, что не все представители льготных категорий оформят льготные карточки. Жители других городов, оказавшись проездом в Павлограде, не смогут воспользоваться своим правом на бесплатный проезд. Будут скандалы.

Вот как прокомментировал ситуацию Бегемоту известный в Павлограде адвокат Иван Мелешко:

-В Україні існує досить велика кількість нормативно-правових актів, які регулюють питання надання пільг певним категоріям громадян.

Питання безкоштовного проїзду пенсіонерів на транспорті врегульоване Постановою Кабміну від 17 травня 1993 р. N 354, в якій сказано, що право на безоплатний проїзд надається пенсіонерам за віком на міському пасажирському транспорті загального користування (крім метрополітену і таксі) та приміських маршрутах за наявності посвідчення встановленого зразка чи довідки, а в разі запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду – також електронного квитка, який зареєстрований у зазначеній системі і видається на безоплатній основі.

Подібним чином внормоване питання безоплатного проїзду на території України, наприклад, учасників бойових дій у пункті 7 частини 1 ст. 12 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, де відзначено, що безплатний проїзд усіма видами міського пасажирського транспорту, автомобільним транспортом загального користування в сільській місцевості, а також залізничним і водним транспортом приміського сполучення та автобусами приміських і міжміських маршрутів, у тому числі внутрірайонних, внутрі- та міжобласних незалежно від відстані та місця проживання за наявності посвідчення встановленого зразка, а в разі запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду – також електронного квитка, який видається на безоплатній основі.

Згідно зі ст. 37 Закону України «Про автомобільний транспорт» пільгові перевезення пасажирів, які відповідно до законодавства користуються такими правами, забезпечують автомобільні перевізники, які здійснюють перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування. Безпідставна відмова від пільгового перевезення тягне за собою відповідальність згідно із законом України.

Як бачимо, чинне законодавство зобов’язує перевізника забезпечити перевезення пасажирів, які мають право на безкоштовний проїзд. В той же час, пасажир-пільговик повинен пред’явити відповідне посвідчення, а в разі запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду – також електронний квиток.

Дійсно, у даній ситуації виникає певна невизначеність щодо права на безоплатний проїзд для гостей того населеного пункту, в якому запроваджено автоматизовану систему обліку оплати проїзду, адже електронні пільгові квитки видаються тільки мешканцям цього міста чи селища.

На скільки мені відомо, проблемні питання щодо пільгового проїзду іногородніх громадян, хоч і у невеликій кількості, але виникали у тих містах України, де впроваджено систему електронного квитка. Наприклад, пан Юрій з Тернопільщини був обурений тим, що з нього – ветерана військової служби, вимагали здійснити оплату за проїзд у міському тролейбусі. Звернувшись із офіційним листом до колишнього Міністра інфраструктури України Володимира Омеляна, отримав відповідь про те, що місцева влада не може змінювати пільговий проїзд, встановлений на рівні держави.

Директор департаменту міського господарства Вінницької міської ради Пурдник Г.Н. пропонує вирішувати означену проблему шляхом звернення до пункту 6 Порядку надання пільг у готівковій формі з оплати проїзду усіма видами транспорту загального користування на міських, приміських та міжміських маршрутах, затвердженого Постановою Кабміну від 14 березня 2018 р. № 197, де сказано, що особам, які мають право на пільги з оплати проїзду усіма видами транспорту загального користування на міських, приміських та міжміських маршрутах і перебувають на обліку в Реєстрі (Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги – прим. авт.) за місцем проживання в адміністративно-територіальній одиниці, де не запроваджено надання пільг у готівковій формі, під час оплати проїзду в адміністративно-територіальній одиниці, де запроваджено надання пільг у готівковій формі з оплати проїзду усіма видами транспорту загального користування на міських (у тому числі метрополітені), приміських та міжміських маршрутах, видається квиток, завірений посадовою особою транспортного підприємства, яка прийняла відповідну оплату, шляхом зазначення прізвища, імені, по батькові такої особи, проставлення власного підпису та штампа цього підприємства із зазначенням дати поїздки, назви населеного пункту.

Відшкодування вартості проїзду таким особам проводиться органом місцевого самоврядування за місцем перебування особи на обліку у Реєстрі на підставі поданої заяви та квитків про оплату проїзду шляхом перерахування коштів один раз на місяць, з 5 до 10 числа місяця, що настає за зверненням, в межах суми, розрахованої відповідно до пункту 4 цього Порядку. У разі невідшкодування пільговику вартості проїзду в установлений строк виплата здійснюється на підставі судового наказу.

Тож, підсумовуючи викладене, я раджу громадянам-пільговикам, які не отримали з тих чи інших причин електронні квитки, за наявності відповідного посвідчення вимагати у перевізника безоплатного проїзду на підставі ст. 37 Закону України «Про автомобільний транспорт».

У разі відмови безоплатного перевезення та, в той же час, потреби невідкладного проїзду, доцільно оплатити проїзд, вимагаючи при цьому квиток, завірений посадовою особою транспортного підприємства, яка прийняла відповідну оплату, шляхом зазначення ПІБ такої особи, проставлення власного підпису та штампа цього підприємства із зазначенням дати поїздки, назви населеного пункту, з подальшим відшкодуванням вартості поїздки.

4 КОММЕНТАРИИ

  1. В Харькове пенсионеры на ВСЕХ видах транпорта ездят бесплатно. Мои родственники-пенсионеры гоняют по всему городу за акциями, в маршрутках большая часть льготников. Там вот так, и уже давно.

    • Басни эти расскажи наивным. Сначала поинтересуйся кому принадлежит транспорт в Харькове, как и трамваи в Днепре. Они может и гоняют на Маршрутках, но увы незадача-в Павлограде МАРШРУТОК нет с 2011 года.

  2. Не буду спорить, сейчас меняются правила: мои пенсионеры получают карточку харьковчанина и имеют право на бесплатный проезд в метро, автобусах, троллейбусах и трамваях

    • Ответ простой-в Харькове, Кыйеве, Днепре есть коммунальный транспорт. В Павлограде его нет и смысла иметь нету.

ОСТАВЬТЕ ВАШ КОММЕНТАРИЙ